top of page

התנהגות מונעת

בכוונה אינני כותבת ״רפואה מונעת״ - כמו שבכביש נעדיף להמנע בזהירות מתאונה במקום ללכת למוסכניק לתקן את הפח והמנוע, אני בטוחה שכולנו מעדיפים להתנהג בזהירות במקום לקבל תרופות. ולאכול זה כיף נכון? אז לאכול בריא זו התנהגות מונעת. ללא מגע יד רופאים :)

למשל, מתוך אחד המחקרים האחרונים שלפתי: ״מתוצאות מחקר UK Women's Cohort Study עולה כי צריכת דגים שמנים ודגנים טריים דוחים הופעת מנופאוזה טבעית בכשלוש שנים. צריכה רבה יותר של אבץ וויטמין B6 לוותה גם כן בדחייה מתונה של הופעת מנופאוזה, כאשר מנגד, צריכת פסטה ואורז לוותה בהופעה מוקדמת של מנופאוזה״.

מחקר אחר מספר לנו: ״ממצאי המחקר מעידים כי להרכב גנטי ואורחות חיים השפעה אדטיבית (צוברת, מגדילה) על הסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.״

ישנם עוד ועוד מחקרים שכאלה, בלי סוף האמת, ובכל זאת, הסופרמרקטים, ויותר מכך - שולחנות האוכל של רבים מאיתנו עדיין כוללים משקאות קלים, מזון מעובד, יותר מדי מזון מן החי, יותר מדי פחמימות וסוכרים... ולא כי לא רוצים - כי לא כל כך יודעים.

וגם - כי מתפתים.

אז חברים - התנהגות מונעת על קצה המזלג - טדדדדם: תזונה ים תיכונית. (הנה סיבה לשמוח שאנחנו במזרח התיכון :) )

מספיק חלבון, ושיהיה מגוון - מן החי - מעט (או בכלל לא - תלוי באדם באופן אישי), מקטניות, מטופו, אדממה.

מספיק ירקות - זו צריכה להיות בעצם עיקר התזונה.

מספיק פירות אבל לא יותר מדי וכתלות במצב בריאות אישי - כ3 פירות ליום

מ-ע-ט דגנים.

בלי סוכר מוסף בכלל, ככל האפשר.

בלי מזון מעובד בכלל, ככל האפשר.

3.5 שעות ספורט לפחות בשבוע, מגוון

מנוחה מספקת

חיים אופטימיים, מלווים בחברה תומכת, בשמחה, באהבה, בהתפתחות תמידית.

יאללה - תשימו על המקרר ותתחילו לעשות וי :)

ובשביל שלא תגידו שלא נתתי איזה מתכון קיצי ומרענן למי שלא יודע מאיפה להתחיל - הנה שניצל טופו - גם טופו - שהוא חלבון, גם דגן - בציפוי ובלחמניה (את הלחמניה לא חייבים אגב, ואם אז עדיף כמובן מקמח מלא כלשהו) - אם תאכלו אותו עם סלט גדול שיחקתם אותה באחלה ארוחת צהריים - בבקשה - בפרגון לTivoneat - שניצל טופו - האחרון בעמוד ארוחות הצהריים המומלצות שלי: http://davidadi72.wixsite.com/adi-david-naturopath/copy-of

קיץ נעים ושרידה מוצלחת - אוטוטו נובמבר :)


Featured Posts
Archive
Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page