top of page

על אופל ואור


אז יש אופל ויש אופל, כמו שסם היה ודאי אומר (רואים שאני קוראת מחדש את שר הטבעות? מתאים לצאת השנה ובואה של שנה חדשה - על זמן, והשתנות, ויופי שנחבא בתוך הרוע, ולהיפך. רואים שאני בדיוק בלות׳לוריין וגלדריאל זה עתה סרבה לטבעת?. רוחם של יערות ירוקים שורה פה) .

-אז יש אופלים ברורים וחדים (אם כי לא לכולם) - אפליה, ושליטה, אכזריות והסבת עין.

ויש אופלים קטנים - נקודות קטנות של חושך המרצדות בזוית העין, ואיתן שומה עלינו להתמודד כל יום. כל היום. קנאה. צרות עין. סלידה. חוסר חמלה. אדישות.

אני מניחה שכולם לוקים באלה. אני ודאי. לפעמים, כשמצליחה, אני לוקחת נשימה עמוקה, ומנסה להבין מאיפה הדברים באים. זה עוזר לי לראות את האחר באופן יותר מלא ומחבר. לפעמים, (לרוב?) אני לא מצליחה. כי גם הבנתי בדרך כלל נגועה בהנחות היסוד שלי עצמי. ואלה הרבה פעמים אין בהן ולא כלום עם המציאות של האחר, או מה שמניע אותו. אני מנסה. אימון לשריר הראיה הפנימית.

אז כמו שאומרת חברתי הטובה - תשארי בצד המואר. לבור הזה אל תכנסי. וגם לזה. חמלה ואמפתיה וזהו. הכל בסדר. ממילא כל הדברים הקטנים האלה הם scratches on the face of the earth.

ולא פחות חשוב - חמלה לעצמי. אני בסדר. גם אם לא הצלחתי הפעם. גם אם קינאתי או כעסתי. זו אני. על הטוב והרע שבי, כמו שאומר השיר.

ואגב שריטות - החלטות לשנה החדשה - להקטין טביעת רגל פחמנית.

ואגב הקטנת טביעת רגל פחמנית - הנה כמה מתכונים טבעוניים שהצליחו לי (יש! הילדים אפילו הסכימו לאכול את זה!!!! שיחוק!). אחלה אתר, עם אחלה דברים:

Tivoneat . ממנו ניסיתי את קציצות הטופו ברוטב עגבניות - ממש נהדר!

והנה עוד אחד:

מזמינים. ניסיתי ממנו כמה דברים ועוגת השוקולד ממש מעולה.

וגם אלה קציצות מעולות. באפיה מתייבשות, אז נחמד אחר כך בתוך רוטב, בטיגון נהדרות אבל שמנות... תבחרו :)

יאללה - מי שיש לו מתכונים טבעוניים טובים גם לילדים, טעימים ומשביעים, ועם מספיק חלבון - שיקום.

שתהיה שנה טובה, קרירה ונעימה,

תישארו בצד המואר.

עדי

* ועוד מילה בסוגריים על שר הטבעות - תקראו אותו אם לא קראתם. ותראו את הסרטים. כמות הדברים המהממים בספרים האלה, שמשתנים עם עין הקורא, גורמת לי להשתאות כל פעם מחדש.


Featured Posts
Archive
Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page