top of page

Deus ex machina*

או - מה לכל הרוחות זאת נטורופתיה?

* האלוהים שבמכונה - מצב בו מכניסים לעלילת סיפור ״אל״ - גורם נוסף שאינו נובע מהעלילה עצמה, כדי לפתור בעיות שנראות על פניהן בלתי פתירות.

אז מה זאת באמת נטורופתיה? אוסף קסמים? פנייה לאל הטוב לעזרה? וודו? חזרה מוחלטת לחיים טבעיים במערה?

לא ממש...

אז ככה:

יש די הרבה מקרים בהם לרפואה אין מענה מיידי לבעיה. למשל - אם אתה מצונן... (מכירים את האמירה של הרופא - עם אנטיביוטיקה שבוע, בלי אנטיביוטיקה שבעה ימים. תבחר :)

או אם יש לך בעיה שאין לה הסבר רפואי - מעי רגיז. תשישות בלתי מוסברת.

או שיש מענה מיידי - אבל הבעיה חוזרת ונשנית.

או אם אני רוצה לרזות, או להוריד רמות סוכר, שומנים בדם ועוד מרעין בישין ולעשות זאת תוך בדיקה מעמיקה של הסיבות לדברים, אולי להעיף מבט בשלל הבעיות המציקות לי - האם הן קשורות או לא קשורות להשמנה או לסוכר או ללחץ הדם המאמיר.

כאן נכנסת יכולת נהדרת של הרפואה האלטרנטיבית / משלימה / משולבת - לנו דווקא יש מה לעשות עם כל אלה - ואפילו הרבה!

למעשה כל אלה הם לחם חוקנו.

אם ננסה להכליל מה בעצם עושים כשבאים לנטורופת, הרי שבגדול - מחזקים את הגוף (ואת הנפש). מאפשרים לגוף שלנו - המכונה שלא תאמן, אוסף התאים בעל מיליון הפרצופים - לעשות את העבודה בעצמו.

איך אנחנו עושים את זה? אהה - זה סוד הקסם! (סתם. אין שום קסם. כל מי שמכיר אותי אפילו קצת יודע שקסם ואמונה הן שתי מילים שלא נמצאות אצלי בלקסיקון. ביחד עם היסטרית אגב. האחרון שקרא לי היסטרית נעדר לצמיתות).

נו...

אוקיי - בבקשה -

כשאוכלים טוב, נכון, במידה, בעיתוי ואת סוגי המזון המתאימים לך ספציפית - מקבלים את כל החומרים שהגוף צריך כדי לבנות את עצמו על כל חלקיו - שריריו, עצמותיו וגם מערכת החיסון שלו, והמערכת ההורמונאלית שלו, למשל. וכשמערכת החיסון חזקה - גם הנזלת עוברת יותר מהר. וכשהמערכת ההורמונאלית יותר מאוזנת - גם הסוכר יורד.

כשמתחקים על שורש הבעיה - את משתעלת שנים והרופאים לא מוצאים כלום במערכת הנשימה ואת כבר מיואשת מזה. תחקיר מעמיק יגלה שיש לך גם ריפלוקס - מזון עולה במעלה הושט, מגרה את תאי מערכת העיכול העליונה והוא בעצם זה שגורם לשיעול! נשנה תזונה והנה - לא משתעלים יותר. הבעיה בכלל לא היתה במערכת הנשימה!

כשמבינים יותר טוב מה מפעיל אותנו - עוצרים לרגע לחשוב האם יש גורמי לחץ בחיינו, עד כמה הם משמעותיים, ואם הם שם - מקבלים כלים המאפשרים להקטין אותם - מאפשרים לגוף להרגע, למערכות להתפנות לבניה ושדרוג ו-הופה - שוב מערכות שעובדות טוב יותר, מעצמות חזקות ועד כדוריות לבנות שבולעות חיידקים.

לחיזוק ניתן להשתמש גם בצמחים המכילים חמרים מאתנים - מחזקים - היכולים לשקם ולחזק את מערכות הגוף, עניין ייחודי לצמחים כרפואה בריאה ומונעת - למעשה - גם לאנשים בריאים.

בקיצור - אם מישהו שואל אותי מה אני עושה, אני אומרת לו שאני עוסקת בשיפור והעצמת אורח חיים - לאנשים בריאים ובריאים פחות - על ידי חיזוק וחידוש מערכות פיזיולוגיות, בעזרת שלל טכניקות פשוטות וברורות, שאין בהן שום קסם ושום אל שיורד אל המכונה - אנחנו מכונה מספיק קסומה ואלוהית בעצמינו.

ושתיגמר כבר הרוח הזאת אאאאמן.


Featured Posts
Archive
Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page