top of page

ארוחת בוקר של אלופות

בוקר טוב! נכון שבדרך כלל אנחנו ממהרים מכדי להכין לעצמנו משהו בבוקר, ואז חוטפים משהו מההכנות לילדים / לעבודה או עוצרים בדרך וקונים איזה כריך וקפה. אבל יש גם ימים אחרים - ימים בהם יש איה רגע, או אפילו שניים, ואפשר להכין, ואפשר לאכול בנחת.

וגם בימים הממהרים - הנה מתכון לארוחה שתהיה נפלאה גם בתוך כריך :)

חצי אשכולית אדומה (זו עונת פירות ההדר עכשיו, ובאשכולית מבחר חומרים נהדרים עבורנו, במיוחד בעונה הזאת - ויטמין C בשפע, ויטמין A, אשלגן וסידן. טעמה המריר-מתוק עוזר לתפקוד מערכת העיכול (כדאי לאכול את האשכולית ראשונה, ואחר כך אפילו לחכות קצת עם שאר האוכל - היא תורמת גם לתחושת שובע. לאשכולית אינדקס גליקמי נמוך - כלומר היא אינה ״מקפיצה״ את ערכי הסוכר בדם ולכן טובה מאוד כמנת פרי-ותהיה-לי-בריא.

ריח האשכולית גם מרגיע - מעולה לפתיחת יום שאין לדעת מה יביא איתו..

סלט מירקות הגינה שלנו: גינת הירק הקטנה שמאחורי הבית שלנו עולה כפורחת, למרות תועפות האבק שהושפעו עליה בשבועיים האחרונים... קטפתי: פטרוזיליה משני סוגים, עלי סלק, עלי בייבי וסלרי עלים - כל אלה עשירים בברזל, ויטמינים, ואפילו חלבון! ובאופן כללי - עלים ירוקים מעולים כחלק משמעותי מהתזונה שלנו - כדאי לנסות לשלבם כמה שיותר בתזונה היומית.

כף חומוס ביתי: הפעם לא אני הכנתי - קניתי ב״טבע כרכור״ את החומוס הנהדר שלהם שהוכן במקום - אורגני וטרי טרי והכי חשוב - אני יודעת בדיוק מה יש בפנים. סלט חומוס הוא מקור נהדר לחלבון, ועתיר בסיבים תזונתיים, ברזל, סידן ומינרלים נוספים החיוניים לבריאות העצם: אבץ, נחושת ומנגן. אם מכינים אותו כמו בבית - חומוס מבושל, קצת טחינה, לימון ותבלינים - הוא מצויין!

חביתת קמח עדשים כתומות: שלוש כפות קמח עדשים, קצת מים - מערבבים לעיסה שנראית כמו טחינה כתומה, קצת בצל מטוגן (בשמן זית - אגב - אתמול הייתי בהרצאה במסיק מגל וזו ההזדמנות לספר על שמן הזית המעוללללה שלהם - תוצרת מקומית - כך שגם תמכתי פה בשכנים שלי), פטרוזיליה בתוך העיסה - ולמחבת. מעדן! ומבחינת חלבון - בשלוש כפות קמח עדשים ערכים תזונתיים ממש דומים לביצה - כ7 גר׳ חלבון וכ80-100 קלוריות.

קיבלתי, אם כן - ארוחה נהדרת - משביעה, מספקת מבחינת כמות החלבון שבה, מלאה בסיבים תזונתיים, בויטמינים, במינרלים, מתאימה בדיוק לעונה ולכן למה שגופנו צריך עכשיו, וגם - טבעונית ודלה בקלוריות.

לכל אלה הוספתי כוס תה מהגינה - ואושר גדול. שיהיה יום נהדר ו-גשם גשם בוא!!!

Featured Posts
Archive
Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page